<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
<rss version="2.0"
	xmlns:content="http://purl.org/rss/1.0/modules/content/"
	xmlns:wfw="http://wellformedweb.org/CommentAPI/"
	xmlns:dc="http://purl.org/dc/elements/1.1/"
	xmlns:atom="http://www.w3.org/2005/Atom"
	xmlns:sy="http://purl.org/rss/1.0/modules/syndication/"
	xmlns:slash="http://purl.org/rss/1.0/modules/slash/"
	>

<channel>
	<title>NiagaSendiri.Com &#187; Tips dan Panduan</title>
	<atom:link href="http://www.niagasendiri.com/category/tips-dan-panduan/feed/" rel="self" type="application/rss+xml" />
	<link>http://www.niagasendiri.com</link>
	<description></description>
	<lastBuildDate>Fri, 09 Dec 2011 00:35:12 +0000</lastBuildDate>
	<language>en</language>
	<sy:updatePeriod>hourly</sy:updatePeriod>
	<sy:updateFrequency>1</sy:updateFrequency>
	<generator>http://wordpress.org/?v=3.1</generator>
		<item>
		<title>Tiga cara untuk mewujudkan niche sendiri.</title>
		<link>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/tiga-cara-untuk-mewujudkan-niche-sendiri/</link>
		<comments>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/tiga-cara-untuk-mewujudkan-niche-sendiri/#comments</comments>
		<pubDate>Fri, 09 Dec 2011 00:29:09 +0000</pubDate>
		<dc:creator>Izuan</dc:creator>
				<category><![CDATA[Niaga Internet]]></category>
		<category><![CDATA[Panduan Perniagaan Online]]></category>
		<category><![CDATA[Tip Kejayaan]]></category>
		<category><![CDATA[Tips dan Panduan]]></category>
		<category><![CDATA[Usahawan Internet]]></category>
		<category><![CDATA[perniagaan Internet]]></category>
		<category><![CDATA[Tips Perniagaan Internet]]></category>
		<category><![CDATA[Umum]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://www.niagasendiri.com/?p=919</guid>
		<description><![CDATA[Tiga cara untuk mewujudkan niche sendiri. &#160; Kebanyakan dari newbie internet Marketer terlalu takut untuk melakukan sesuatu yang baru. Mereka terlalu baik dan membiarkan para otai menguasai hampir semua pasaran. Akhirnya, para otai menghasilkan produk dan para newbie menjadi affiliate. Sekarang, anda perlu jadi bijak dan perlu pandai membaca suasana. &#160; Berikut adalah tiga cara]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<div class="wp-caption aligncenter" style="width: 530px"><a href="www.designs.niagasendiri.com"><img title="niche" src="http://www.glesto.com/wp-content/uploads/2011/04/nicheProduct.jpg" alt="" width="520" height="390" /></a><p class="wp-caption-text">niche</p></div>
<p><strong><span style="text-decoration: underline;">Tiga cara untuk mewujudkan niche sendiri.</span></strong></p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Kebanyakan dari newbie internet Marketer terlalu takut untuk melakukan sesuatu yang baru. Mereka terlalu baik dan membiarkan para otai menguasai hampir semua pasaran. Akhirnya, para otai menghasilkan produk dan para newbie menjadi affiliate. Sekarang, anda perlu jadi bijak dan perlu pandai membaca suasana.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Berikut adalah tiga cara bagaimana hendak mewujudkan niche anda sendiri.</p>
<p><strong><span style="text-decoration: underline;"> </span></strong></p>
<p>&nbsp;</p>
<p><img class="aligncenter" src="http://siteboat.com/wp-content/uploads/2008/11/niche_cycle.png" alt="" width="367" height="320" /></p>
<p><strong><span style="text-decoration: underline;">Pertama : Kebebasan.</span></strong></p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Jika anda hendak mewujudkan niche anda sendiri, anda boleh fokus pada kebebasan. Kebebasan bermaksud sesuatu yang memberi peluang kepada pengguna internet melakukan sesuatu yang agak sukar pada mereka. Contohnya adalah software autoblog iaitu memberi peluang pada penggunanya untuk update blog mereka secara automatik.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Contoh lagi satu adalah Software blog comment di mana boleh membantu penggunanya melakukan backlink tanpa bersusah payah. Selain software berkenaan niche IM, anda juga boleh mencipta software lain seperti software televisyen, software handphone dan lain-lain lagi. Cara untuk mewujudkan niche baru melalui sistem ini adalah dengan mencari satu masalah yang biasanya di hadapi oleh orang ramai dan wujudkan kebebasan berpandukan masalah tersebut.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Tulis 10 masalah yang anda hadapi dan kemudian anda pilih beberapa masalah darinya dan cipta software atau script atau kaedah tertentu untuk mewujudkan kebebasan pada masalah tersebut. Katakan salah satu minat anda adalah mendengar lagu hip hop dan anda menghadapi masalah untuk mencari lagu terbaru hip hop di pasaran.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Anda boleh mencipta script web based yang membolehkan orang melakukan carian berkenaan lagu hip hop terkini di pasaran. Melalaui laman web ini, anda boleh jana pendapatan melalui pengiklanan atau affiliate.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p><strong><span style="text-decoration: underline;">Kedua : Menambah</span></strong></p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Cara kedua untuk mewujudkan niche anda sendiri adalah dengan menambah sesuatu pada sesuatu yang telah ada. Contohnya panduan jual beli domain, anda boleh mewujdukan niche baru dengan menambah lebih power dalam produk tersebut iaitu Rahsia Jual Domain pada harga tinggi. Ia sudah memandai.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Namun, kaedah menambah tidak terhad pada itu sahaja. Anda boleh kembangkan ia dengan mengaitkan sesuatu pada sesuatau. Contohnya, panduan domain. Anda boleh kembangkan niche yang anda wujudkan sendiri iaitu panduan hosting. Anda perlu pantas merebut peluang yang anda dengan menambah sesuatu yang tidak ada tetapi di perlukan orang ramai.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Ramai orang menceritakan panduan autoresponder, anda boleh kembangkan niche dengan menceritakan mengenai  cara mengautomatikkan jualan melalui autoresponder. Kaedah tambah ini selalunya boleh menakutkan pesaing anda kerana mereka tidak mencapai apa yang anda capai lagi. Jadi, anda jauh ke hadapan.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p><strong><span style="text-decoration: underline;">Ketiga : Balikan semula</span></strong></p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Perhatikan pesaing anda dan lihat niche mana yang menguntungkan mereka. Contohnya seorang IM menjana ribuan ringgit melalui Niche kerjaya iaitu kerja kerajaan. Anda boleh contohi beliau dan buat yang lebih baik iaitu mengeluarkan produk yang sama tetapi mengandungi isi yang berlainan. Melalui kaedah ini, anda boleh mencuri pelanggan dari pesaing anda.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Katakan pesaing anda telah jauh ke hadapan dan monopoli niche tersebut untuk masa yang lama. Jadi namanya sudah besar dalam niche tersebut. Dengan mengeluarkan panduan yang mirip anda boleh mencuri pelanggan dari pesaing anda di sebabkan anda telah mewujudkan nilai pilihan iaitu pembeli boleh memilih sama ada untuk membeli kedua-dua produk, produk pesaing anda atau produk anda.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Akhirnya anda akan untung. Kaedah niche ini adalah seperti provokasi di mana anda juga berpotensi di serang dengan kaedah yang sama terhadap niche anda. Namun, anda tidak perlu gentar kerana ada dua lagi kaedah mewujudkan niche di atas untuk anda serang balas. Anda bebas untuk gabungkan ketiga-tiga kaedah sekaligus.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>&nbsp;</p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/tiga-cara-untuk-mewujudkan-niche-sendiri/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>2</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Tutorial membina FONT 3D menggunakan Adobe Photoshop</title>
		<link>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/tutorial-membina-font-3d-menggunakan-adobe-photoshop/</link>
		<comments>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/tutorial-membina-font-3d-menggunakan-adobe-photoshop/#comments</comments>
		<pubDate>Tue, 18 Oct 2011 13:06:56 +0000</pubDate>
		<dc:creator>Izuan</dc:creator>
				<category><![CDATA[Tips dan Panduan]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://www.niagasendiri.com/?p=896</guid>
		<description><![CDATA[&#160; Hye,, Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. untuk post kali ini saya nak buat kelainan sikit. disebabkan ada permintaan dari rakan-rakan yang berminat untuk belajar menggunakan Adobe Photoshop, so saya buat sedikit tutorial asas photoshop maka maaf kalau video ni x sebagus yang disangka. tapi jaminan OK heheh..jangan lupa klik share pada butang di aytas belah]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p style="text-align: center;"><img class="aligncenter" title="font 3D" src="https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/s720x720/305371_258780530830409_103885529653244_709312_1928580732_n.jpg" alt="" width="518" height="380" /></p>
<p style="text-align: center;">&nbsp;</p>
<p style="text-align: center;">Hye,, Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. untuk post kali ini saya nak buat kelainan sikit. disebabkan ada permintaan dari rakan-rakan yang berminat untuk belajar menggunakan Adobe Photoshop, so saya buat sedikit tutorial asas photoshop maka maaf kalau video ni x sebagus yang disangka. tapi jaminan OK <img src='http://www.niagasendiri.com/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif' alt=':)' class='wp-smiley' />  heheh..jangan lupa klik share pada butang di aytas belah kanan ni ok tanda anda suka dgn tutorial di NiagaSendiri.Com.. tunggu kemunculan tutorial yang lain pula InsyaAllah.. Selamat menonton..</p>
<p style="text-align: center;"><object width="533" height="400"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/txZ4Cy3xOO8?version=3&#038;feature=oembed"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/txZ4Cy3xOO8?version=3&#038;feature=oembed" type="application/x-shockwave-flash" width="533" height="400" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object></p>
<p style="text-align: center;"><a href="http://niagasendiri.com/design/3D-NiagaSendiri.rar"><img class="aligncenter" title="download PSD" src="https://freevps.us/img/images/downloozo.png" alt="" width="493" height="97" /></a></p>
<p style="text-align: center;"><strong><a href="https://www.facebook.com/pages/NiagaSendiriCom/103885529653244">Jom JOIN NiagaSendiri.Com di Facebook!</a></strong></p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/tutorial-membina-font-3d-menggunakan-adobe-photoshop/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>2</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Macam mana nak bisnes ebook</title>
		<link>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/bisnes-ebook/</link>
		<comments>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/bisnes-ebook/#comments</comments>
		<pubDate>Thu, 29 Sep 2011 23:31:34 +0000</pubDate>
		<dc:creator>Izuan</dc:creator>
				<category><![CDATA[Bisnes ebook]]></category>
		<category><![CDATA[Tip Kejayaan]]></category>
		<category><![CDATA[Tips dan Panduan]]></category>
		<category><![CDATA[Usahawan Internet]]></category>
		<category><![CDATA[bisnes ebook]]></category>
		<category><![CDATA[perniagaan Internet]]></category>
		<category><![CDATA[Tips Perniagaan Internet]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://www.niagasendiri.com/?p=750</guid>
		<description><![CDATA[Apabila bercerita berkenaan bisnes ebook, saya memang merujuk kepada JaMaL &#8211; Pakar Ebook, seorang yang memang sangat berpengalaman dalam bisnes ebook di Malaysia. Sebelum memulakan bisnes ebook, apa kata anda ikuti motivasi hebat dari JaMaL untuk anda terlebih dahulu. Ikutinya&#8230;. &#8220;Ramai sungguh minat bisnes ebook, tapi sebelum tu, saya ada sedikit nasihat. Dengan adanya tips]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p style="text-align: center;"><a href="http://www.pakarebook.com/hop.php?ref=home"><img class="alignnone" src="http://www.pakarebook.com/images/ebook-ebook.png" alt="" width="510" height="526" /></a></p>
<p>Apabila bercerita berkenaan <a href="http://www.pakarebook.com/hop.php?ref=home" target="_blank">bisnes ebook</a>, saya memang merujuk kepada JaMaL &#8211; <a href="http://www.pakarebook.com/hop.php?ref=home" target="_blank">Pakar Ebook</a>, seorang yang memang sangat berpengalaman dalam <a href="http://www.pakarebook.com/hop.php?ref=home" target="_blank">bisnes ebook</a> di Malaysia.<br />
Sebelum memulakan bisnes ebook, apa kata anda ikuti motivasi hebat dari JaMaL untuk anda terlebih dahulu.<br />
Ikutinya&#8230;.<br />
&#8220;Ramai sungguh minat <a href="http://www.pakarebook.com/hop.php?ref=home" target="_blank">bisnes ebook</a>, tapi sebelum tu, saya ada sedikit nasihat. Dengan adanya tips motivasi ini, ianya dapat memotivasikan diri kita dalam mempelajari <a href="http://www.pakarebook.com/hop.php?ref=home" target="_blank">bisnes ebook</a> ini. Dalam <a href="http://www.pakarebook.com/hop.php?ref=home" target="_blank">bisnes ebook</a> ataupun dalam mana-mana bisnes internet, motivasi pada peringkat awal sangat penting. Dengan motivasi yang kuat, ianya dapat membantu kita dalam memburu apa yang kita inginkan. Jom terus lihat tips tersebut. Tips dari hati ke hati…Macam dato fadzilah Kamsah pula..hehehehe<br />
<strong># MINAT -</strong></p>
<p>Dengan wujudnya minat, <a href="http://www.pakarebook.com/hop.php?ref=home" target="_blank">bisnes ebook ni akan menjadi lebih mudah!</a> Tiada minat lagi? Cuba untuk meminatinya. Pakar motivasi sering berkata ” Orang Yang Berjaya Adalah Orang Yang Melakukan Apa Yang Diminatinya”. Seperti saya 2 tahun lebih yang lalu, saya buta IT tahap tertinggi langsung tak tahu <a href="http://www.pakarebook.com/hop.php?ref=home" target="_blank">bisnes ebook</a>. Tapi bila saya terbaca berkenaan <a href="http://www.pakarebook.com/hop.php?ref=home" target="_blank">bisnes ebook</a>, saya minat untuk mencubanya. Dan kini, saya memang sangat meminati bidang yang saya ceburi. Saya minat untuk hasilkan ebook berkenaan Internet Marketing! Dengan minat, ianya mampu berikan pendapatan BESAR!</p>
<p><strong># YAKIN -</strong></p>
<p>Jika kita yakin dengan apa kerja yang kita nak buat ni, tiada apa lagi yang boleh menghalang kita. Keyakinan yang kuat dapat hasilkan kejayaan yang baik. Dalam <a href="http://www.pakarebook.com/hop.php?ref=home" target="_blank">bisnes ebook</a>, keyakinan adalah penting. Yakin dengan ebook anda, yakin ada pembeli, yakin ianya menguntungkan. Dengan sifat yakin, anda akan sentiasa bersemangat untuk melakukan sesuatu! Dan dengan yakin juga, anda akan akan lakukan yang terbaik untuk kerja anda! Keyakinan yang kuat disertai dengan doa kepada TUHAN, kejayaan akan datang.<br />
<strong># THINK BIG -</strong></p>
<p>Ya, dengan berfikiran besar, tak mustahil anda mampu hasilkan perut besar kejayaan yang besar. Maksudnya, cuba anda impikan kejayaan hasil dengan <a href="http://www.pakarebook.com/hop.php?ref=home" target="_blank">bisnes ebook</a> anda. Contohnya anda boleh fikir <strong><a href="http://www.pakarebook.com/hop.php?ref=home" target="_blank">“Jualan ebook aku boleh dapat hasil jualan RM10 ribu bulan ni jika aku laksanakan strategi-strategi yang betul dalam pemasaran ebook ni”</a></strong>. Dengan berfikiran sebegini, ianya akan membawa aura kejayaan dalam diri anda dan menyingkirkan aura-aura negatif yang ada pada anda seperti takut mencuba, tak yakin, takut gagal, dan lain-lain. Tak percaya? Cubalah! Anda akan rasainya..(THINK BIG ni sangat membantu saya dalam menghasilkan jualan ebook yang MELETOP!!!). Dalam pelancaran Pakar Ebook versi 1dulu , saya sasarkan RM100k! Memang tercapai secara keselurhannya, malah lebih dari itu Itulah THINK BIG semasa saya! . Pastikan THINK BIG anda adalah dalam kemampuan anda. Di awal pembabitan saya dalam bisnes ebook, THINK BIG jualan ebook saya adalah RM1000 sebulan! Anda tahu apa yang terjadi? Bukan RM1000 saya dapat, tapi RM3000, dan kemudiannya menjadi RM10k,RM20k dan pada JULAI 2009, saya berjaya hasilkanRM125k dengan ebook Emas-Emas Yang Hilang! Itulah kekuatan THINK BIG!<br />
<strong># BERANI MENCUBA -</strong></p>
<p>Ramai orang kekal dalam masalah kewangan/kehidupan biasa-biasa mereka sekarang kerana tak berani mencuba, tak berani nak pelajarinya, tak berani nak kajinya, dan kebanyakan mereka takut sesuatu yang tak pernah mereka lakukan! Jikalah saya takut untuk hasilkan ebook dan jualnya di internet setahun lebih yang lalu, saya tak akan berpeluang untuk menjana income hingga 6 angka setahun! Tahukah anda, dulu saya mulakan bisnes internet dengan membeli panduan lebih RM200. Dah la berhutang saya beli panduan tu, tapi kerana berani hidup saya mampu berubah. Banyak orang berani tak bertempat! Berani join SKIM CEPAT KAYA ribuan RM, tapi tak berani untuk dapatkan ILMU UNTUK JADI KAYA yang kosnya kurang dari RM200! Itulah orang kita! Berubahlah!!<br />
<strong># KUASAI ILMU DARI MASA KE SEMASA –</strong></p>
<p>Ramai ingin berjaya atau dapat hasil dengan segera dengan <a href="http://www.pakarebook.com/hop.php?ref=home" target="_blank">bisnes ebook</a> ni tanpa menguasai cabang-cabang ilmunya. Tahukah anda, cara terbaik untuk kuasai ilmu bisnes ebook ini adalah dengan kaedah 3M iaitu “MEMBACA”, “MEMAHAMI” dan “MEMPRAKTIKKAN”. Contohnya, anda beli panduan <a href="http://www.pakarebook.com/hop.php?ref=home" target="_blank">bisnes ebook</a>, anda bacanya, anda fahaminya, dan anda praktikkannya. Setelah praktikkannya, anda akan rasakan apa yang akan anda lakukan pada masa akan datang akan menjadi lebih mudah. Dan ingat, hasil dari praktik tu, anda akan dapat pengalaman yan berharga. Pengalaman adalah guru yang terbaik dalam mendalami ilmu!<br />
<strong># TINDAKAN -</strong></p>
<p>Ramai yang ada ilmu, tapi tiada tindakan untuk mempraktikkannya. Mereka bersikap tunggu dulu, nanti dulu, esoklah, dan macam-macam alasan mereka. Tak guna ada tahu macam-macam jika tiada tindakan untuk laksanakannya. Konsep yang terbaik adalah “Lebih Baik Tahu Sedikit, Tapi Terus Praktikkannya Berbanding Tahu Banyak, Tapi Tak Praktikkannya”. Dalam <a href="http://www.pakarebook.com/hop.php?ref=home" target="_blank">bisnes ebook</a> internet terutamanya, jangan tunggu ilmu anda penuh di dada baru nak praktik. Tahu sikit, terus saja praktik dan begitulah seterusnya.<br />
Itulah..Celoteh panjang saya:-) Saya bukannya berkata -kata berdasarkan teori semata-mata, tapi berdasarkan pengalaman saya dalam <a href="http://www.pakarebook.com/hop.php?ref=home" target="_blank">bisnes ebook</a> ini!<br />
Semoga ianya bermanfaat buat anda!<br />
Itulah perkongsian yang sememangnya hebat dari JaMaL. Dan makan tak hairanlah, beliau digelar <a href="http://www.pakarebook.com/hop.php?ref=home" target="_blank">Pakar Ebook</a>. Beliau sendiri telah mencipta kejayaan besar dalam bisnes ebook. Sudah beratus ribu RM beliau kutip dari jualan ebook nya di Malaysia. Dan beliau juga, memiliki ramai anadk didik yang juga berjaya dalam bisnes ebook. Jika anda tanya saya &#8220;SAYA NAK BELAJAR BISNES EBOOKLAH! SIAPA YANG PATUT SAYA RUJUK?&#8221;</p>
<p>Dengan pantasnya saya menyuruh anda pelajari ilmu <a href="http://www.pakarebook.com/hop.php?ref=home" target="_blank">bisnes ebook</a> dari JaMaL. Baru-baru ini beliau telah melancarkan ebook panduan bisnes ebook yang dinamakan Pakar Ebook Reborn di <a href="http://www.pakarebook.com/hop.php?ref=home" target="_blank">PAKAR EBOOK REBORN</a>. 100% sangat disyorkan!</p>
<p>Kalau anda rasa post ini bermanfaat, apakata anda klik butang share di atas.. <img src='http://www.niagasendiri.com/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif' alt=':)' class='wp-smiley' />  Nasihat saya sekiranya anda masih kosong atau masih tak faham apa itu BISNES EBOOK anda boleh terus <a href="http://www.pakarebook.com/hop.php?ref=home" target="_blank">KLIK SINI</a></p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/bisnes-ebook/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>1</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Strategi ampuh tingkatkan jualan.</title>
		<link>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/strategi-ampuh-tingkatkan-jualan/</link>
		<comments>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/strategi-ampuh-tingkatkan-jualan/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 08 Aug 2011 22:47:07 +0000</pubDate>
		<dc:creator>Izuan</dc:creator>
				<category><![CDATA[Teknik Pemasaran Online]]></category>
		<category><![CDATA[Tip Kejayaan]]></category>
		<category><![CDATA[Tips dan Panduan]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://www.niagasendiri.com/?p=741</guid>
		<description><![CDATA[Salam sejahtera, untuk post kali ini saya nak share sikit berkenaan strategi dalam pemasaran. Bagaimana kita nak tingkatkan keuntungan atau pun hasil jualan? Salah satu cara yang kerap digunakan oleh pakar IM adalah dengan Up-Selling dan Down-Selling. Apa itu Up-selling dan Down-selling Secara ringkasnya, penjualan beretika bermaksud menjual dengan prinsip yang betul. Anda menjual dengan]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p style="text-align: center;"><a href="http://www.niagasendiri.com/wp-content/uploads/2011/08/4314124_s.jpg"><img class="aligncenter size-full wp-image-744" title="4314124_s" src="http://www.niagasendiri.com/wp-content/uploads/2011/08/4314124_s.jpg" alt="" width="400" height="290" /></a></p>
<p>Salam sejahtera, untuk post kali ini saya nak share sikit berkenaan strategi dalam pemasaran. Bagaimana kita nak tingkatkan keuntungan atau pun hasil jualan? Salah satu cara yang kerap digunakan oleh pakar IM adalah dengan Up-Selling dan Down-Selling.</p>
<p><strong>Apa itu Up-selling dan Down-selling</strong></p>
<p>Secara ringkasnya, penjualan beretika bermaksud menjual dengan prinsip yang betul. Anda menjual dengan cara yang tiada siapa rasa rugi. Walaupun pelanggan membayar anda, pastikan bahawa mereka tidak membayar lebih dari nilai produk anda. Anda tidak mengenakan harga yang berlebihan. Anda hantar apa yang mereka harapkan. Jika anda memupuk semua prinsip ini, anda adalah penjual beretika.</p>
<p>Tetapi anda perlu mempromosikan produk anda, bukan? Menjual secara terang-terangan tidak baik untuk anda, tetapi terdapat beberapa cara menjual yang lembut yang  mana anda boleh promosikan produk dan tidak seolah-olah terlalu mendesak juga. Konsep penting yang pertama yang datang ke fikiran ialah produk up-selling dan down-selling. Mari kita lihat apakah maksud kedua-dua itu. Kedua-duanya jatuh ke dalam istilah penjualan beretika.</p>
<p><strong>Up-selling</strong></p>
<p>Up-selling ialah apabila anda pergi membeli produk dan penjual memberitahu anda untuk memilih upgrade atau pilih produk tambahan yang mungkin melengkapkan apa yang anda telah beli. Seperti, jika sesorang membeli aplikasi perisian, anda boleh tanya  mereka kalau-kalau hendak muat turun juga eBook yang mana merupakan tutorial bagaimana menggunakan produk itu.</p>
<p>Sekarang, mengapakah ia adalah penjualan beretika? Tentulah, kerana orang yang telah membeli perisian itu mungkin benar-banar keliru tentang menggunakannya atau mungkin tidak dapat menyedari potensi penuhnya, eBook itu mungkin benar-benar berguna kepada pelanggan. Anda boleh gunakan situasi ini kepada senario lain dan lihat. Di panggung wayang, apabila anda memilih bertih jagung, mereka tanya anda untuk beli Coke pada harga diskaun. Inilah up-selling dan ia memang berkesan. Anda mungkin membeli Coke itu pada kemudian waktu tetapi harganya lebih tinggi.</p>
<p>Apabila anda melakukan up-sell kepada pelanggan, pastikan bahawa anda up-sell sesuatu yang meningkatkan nilai barang yang mereka telah beli. Ini mengekalkannya di dalam bidang penjualan beretika.</p>
<p><strong>Down-selling</strong></p>
<p>Down-selling adalah cuba menjual sesuatu kepada seseorang yang hampir beredar keluar. Ini terjadi dalam dunia fizikal. Anda mula keluar daripada kedai dan pekedai beritahu anda yang dia akan mengurangkan harga. Dalam dunia Internet, semasa anda cuba beredar dari laman-laman web tertentu, satu popup tiba-tiba muncul yang memberitahu anda mereka bersedia memberikan produk itu kepada anda pada harga yang kurang.</p>
<p>Sukar bercakap tentang down-selling dengan gaya beretika yang sama yang kita guna untuk up-selling. Tetapi ia boleh jadi beretika juga. Orang yang tidak teragak-agak mungkin dapatkan produk itu untuk harga yang kurang yang mana mereka boleh kembali semula kemudian untuk membeli pada harga yang lebih tinggi. Juga, jika orang itu tidak jelas tentang produk tersebut, mereka mungkin terlepas sesuatu yang sebenarnya berguna kepada mereka. Down-selling memastikan bahawa mereka membeli produk itu yang akan memberi sedikit nilai kepada mereka.</p>
<p>Opss.. Sebelum beredar andai kata anda suka post ini mohon klik &#8220;Share&#8221; pada butang kat atas tu ya <img src='http://www.niagasendiri.com/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif' alt=':)' class='wp-smiley' /> </p>
<p>Terima kasih..</p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/strategi-ampuh-tingkatkan-jualan/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>5 Kesilapan Ketika Melakukan Pemasaran Emel</title>
		<link>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/5-kesilapan-ketika-melakukan-pemasaran-emel/</link>
		<comments>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/5-kesilapan-ketika-melakukan-pemasaran-emel/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 25 Apr 2011 11:15:17 +0000</pubDate>
		<dc:creator>Izuan</dc:creator>
				<category><![CDATA[Email Marketing]]></category>
		<category><![CDATA[Panduan Perniagaan Online]]></category>
		<category><![CDATA[Teknik Pemasaran Online]]></category>
		<category><![CDATA[Tips dan Panduan]]></category>
		<category><![CDATA[pemasaran emel]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://www.niagasendiri.com/?p=727</guid>
		<description><![CDATA[Di sini, saya akan huraikan perkara yang tidak patut anda lakukan ketika melakukan pemasaran emel. Kadang-kadang kita terlalu terkehadapan ketika melakukan  sesuatu sehingga terlupa beberapa perkara yang tidak patut kita lakukan. Kesilapan Pertama : Terlalu Obses Dengan Bilangan Emel Dalam Senarai Emel. Ini adalah kesilapan biasa bagi seorang newbie. Mereka menganggap pemasaran emel hanya berkesan]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Di sini, saya akan huraikan perkara yang tidak patut anda lakukan ketika melakukan <a href=" http://30emailmarketing.niagasendiri.com" target="_blank">pemasaran emel</a>. Kadang-kadang kita terlalu terkehadapan ketika melakukan  sesuatu sehingga terlupa beberapa perkara yang tidak patut kita lakukan.</p>
<p><strong><span style="text-decoration: underline;">Kesilapan Pertama : Terlalu Obses Dengan Bilangan Emel Dalam Senarai Emel.</span></strong></p>
<p>Ini adalah kesilapan biasa bagi seorang newbie. Mereka menganggap pemasaran emel hanya berkesan kalau mempunyai list yang banyak. Sifat ini perlu di buang kerana apa yang penting adalah kadar responsif dalam senarai emel anda.</p>
<p>IM yang bijak akan sentiasa memberi maklumat berguna kepada subscriber mereka di samping menyuruh mereka yang tidak mahu lagi menerima tips untuk unsubscribe. Adalah penting untuk sentiasa menyuruh list unsubscribe jika mereka tidak berminat kerana anda bayar untuk setiap emel yang di daftar pada autoresponder anda. Jangan bazirkan wang untuk golongan ini.</p>
<p>Memiliki senarai emel yang banyak hanya akan merugikan anda jika kebanyakan darinya adalah tidak responsif. Katakan anda mempunyai 20000 emel tetapi setiap kali anda menghantar emel, hanya 20 peratus sahaja yang membuka dan membacanya. Apa yang terjadi pada 16000 emel yang lain.</p>
<p>Kenapa anda perlu membazirkan wang membayar yuran autoresponder untuk menyimpan emel yang tidak berguna di dalam sistem autoresponder anda. Oleh itu, perkara terbaik yang anda boleh lakukan adalah belajar untuk membina list yang responsif sejak dari awal lagi.</p>
<p>Ini Mungkin membantu Anda &#8211;&gt; <a href="http://30emailmarketing.niagasendiri.com" target="_blank">3.0 emailmarketing</a></p>
<p><strong><span style="text-decoration: underline;">Kesilapan Kedua : Tidak Sabar Untuk Promosi Produk Kepada List Yang Baru Masuk.</span></strong></p>
<p>Baru je daftar, anda sudah lakukan promosi pada emel tersebut. Perbuatan ini tida salah tetapi sangat salah. Anda pasti rasa menyampah jika anda masuk ke dalam kedai dan di paksa membeli sesuatu di dalam kedai tersebut. Sama juga dengan perasaan pemilik emel ini.</p>
<p>Dalam <a href=" http://30emailmarketing.niagasendiri.com" target="_blank">pemasaran emel</a>, anda perlu ada tempoh bertenang. Mulakan dengan pengenalan dan beri apa yang subscriber anda mahukan iaitu maklumat yang anda janjikan atau apa sahaja yang anda janjikan. Selepas itu, barulah anda lakukan promosi secara berhemah pada senarai emel anda.</p>
<p>Pandangan pertama adalah penting. Jika anda melakukan promosi pada emel pertama anda kepada pelanggan anda. Emel yang di hantar anda seterusnya, mungkin tidak akan di buka langsung oleh pemilik emel tersebut. Lebih teruk, mereka mungkin akan terus buang emel anda dengan hanya melihat nama anda sahaja.</p>
<p>Tips-tips di sini mungkin membantu Anda &#8211;&gt; <a href="http://30emailmarketing.niagasendiri.com" target="_blank">3.o emailmarketing</a></p>
<p>&nbsp;</p>
<p><strong><span style="text-decoration: underline;">Kesilapan Ketiga : Spam Dengan Bermacam-Macam Tawaran.</span></strong></p>
<p>Antara kesilapan paling teruk dalam <a href=" http://30emailmarketing.niagasendiri.com" target="_blank">pemasaran emel</a> adalah melakukan promosi membuta tuli. Anda perlu faham, pemilik emel adalah manusia dan bukannya robot. Manusia mempunyai perasaan. Jika anda melakukan promosi membuta tuli, pemilik emel menganggap anda sebagai spammer. Oleh itu, secara rasminya kreibiliti anda akan tercalar.</p>
<p>Anda perlukan langkah yang konsisten. Tidak mengapa jika anda bermula lewat untuk sesuatu cabaran affiliate, yang penting hubungan anda dengan subscriber anda selamat. Jika tidak, emel yang anda hantar pasti akan di cop spam oleh pemilik emel atau lebih teruk mereka akan terus setkan alamat emel anda sebagai spam.</p>
<p>Mulakan promosi dengan pengenalan produk, kemudian sertakan kehebatan produk tersebut, risiko yang perlu di tanggung dan seterusnya membawa pelanggan untuk melakukan tindakan iaitu membeli.</p>
<p>Tips-tips di sini mungkin membantu Anda &#8211;&gt; <a href="http://30emailmarketing.niagasendiri.com" target="_blank">3.o emailmarketing</a></p>
<p>&nbsp;</p>
<p><strong><span style="text-decoration: underline;">Kesilapan  Keempat : Menghantar Emel Yang Terlalu Panjang.</span></strong></p>
<p>Siapa suka membaca? Jika anda masih belajar, mungkin. Jika anda sudah mempunyai keluarga dan bekerja, mungkin tidak. Anda silap jika anda ingat pemilik emel akan membaca semua yang anda tulis kerana anda juga tidak pernah lakukan, kenapa orang lain akan lakukan.</p>
<p>Kebanyakan IM bersifat tamak dengan melakukan promosi 3 hingga 4 produk dalam satu emel. Tahukah anda? betapa menyampahnya pemilik emel untuk menerime emel yang panjang dari anda. Cukup sahaja menulis emel yang ringkas dan padat. Ada pakar IM mencadangkan untuk menghantar emel dalam 300 hingga 400 perkataan sahaja dan saya rasa cadangan tersebut mungkin betul.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p><strong><span style="text-decoration: underline;"> </span></strong></p>
<p><strong><span style="text-decoration: underline;">Kesilapan Kelima : Bersikap Tidak Professional Ketika Menghantar Emel.</span></strong></p>
<p>Penggunaan perkataan aku dan menganggap subscriber anda sebagai kawan adalah antara kesilapan yang di lakukan oleh IM. Mereka bukan kawan anda tetapi pelanggan anda. Sikap professional banyak di amalkan oleh IM-IM yang ada kredibiliti. Mereka melayan setiap karenah pelanggan dengan professioanal. Begitu juga dengan subscriber mereka.</p>
<p>Gunakan pendekatan personalize sudah cukup untuk mendekatkan diri anda dan subscriber anda. Ramai IM menganggap setiap subscriber adalah manusia biasa dan mereka menghantar emel dengan mengaggap seolah-olah subscriber mereka akan mendengar semua yang mereka katakan.</p>
<p>Mereka silap setiap subscriber di dalam senarai emel mereka bukanlah manusia biasa tetapi adalah pelanggan. Anda perlu melayan pelanggan anda secara professional seolah-olah anda berada di dunia sebenar.</p>
<p>Tips-tips di sini mungkin membantu Anda &#8211;&gt; <a href="http://30emailmarketing.niagasendiri.com" target="_blank">3.0 emailmarketing</a></p>
<p>&nbsp;</p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/5-kesilapan-ketika-melakukan-pemasaran-emel/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>4</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Teknik Membina Landing Page/Squeeze Pages Yang Hebat</title>
		<link>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/membina-landing-pagesqueeze-pages-yang-hebat/</link>
		<comments>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/membina-landing-pagesqueeze-pages-yang-hebat/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 18 Apr 2011 17:38:16 +0000</pubDate>
		<dc:creator>Izuan</dc:creator>
				<category><![CDATA[landing Page]]></category>
		<category><![CDATA[Minisite]]></category>
		<category><![CDATA[Squeeze page]]></category>
		<category><![CDATA[Tips dan Panduan]]></category>
		<category><![CDATA[minisite percuma]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://www.niagasendiri.com/?p=710</guid>
		<description><![CDATA[Membuat  Landing Page/Squeeze Pages yang Hebat &#160; Jika Landing Page adalah yang benar-benar membawa orang ke bisnes pemasaran rangkaian anda, maka anda perlulah bersikap serius. Inilah beberapa cara untuk mempertingkatkan keupayaan praktik lead generation anda demi memastikan anda mendapat pulangan yang setimpal. &#160; Kaedah-kaedah ini membicarakan tentang apa yang anda mesti buat dengan lead capture]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p><span style="text-decoration: underline;"><strong>Membuat  Landing Page/Squeeze Pages yang Hebat</strong></span></p>
<p><strong> </strong></p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Jika <strong><a href="http://grafikpercuma.niagasendiri.com" target="_blank">Landing Page</a></strong><strong> </strong>adalah yang benar-benar membawa orang ke bisnes pemasaran rangkaian anda, maka anda perlulah bersikap serius. Inilah beberapa cara untuk mempertingkatkan keupayaan praktik lead generation anda demi memastikan anda mendapat pulangan yang setimpal.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p>Kaedah-kaedah ini membicarakan tentang apa yang anda mesti buat dengan lead capture page anda. Squeeze page, adalah laman di mana anda meminta alamat emel seseorang sebelum anda membawa mereka ke tempat di mana mereka boleh muat turun hadiah percuma yang telah anda janjikan. Ini biasanya dibuat melalui blog mereka. Mereka menerbitkan iklan kecil di mana-mana tempat pada page itu di mana mereka memberitahu anda mereka boleh muat turun eBook percuma atau mungkin subscribe(melanggan) ke newsletter. Tetapi link itu membawa mereka ke lead capture page terlebih dahulu. Selepas mereka masukkan alamat emel mereka, mereka akan dibawa ke page muat turun. Muslihat ini selalunya menjadi kerana orang memang mengharapkan hadiah percuma, yang mana membuatkan mereka sedikit pun tidak kisah memberikan alamat mereka.</p>
<p>Inilah tip-tip untuk mempertingkatkan keupayaan lead capture page yang sangat-sangat penting ini.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p><span style="text-decoration: underline;"><strong><em>Gunakan Heading yang Bagus</em></strong></span></p>
<p>Inilah yang mula-mula merebut perhatian pembaca . Pamerkan  faedah-faedah di heading itu sendiri. Beritahu mereka yang mereka boleh jadi kaya, dsb. Pendek kata, headline mestilah seolah-olah memaksa orang terus membaca.</p>
<p><span style="text-decoration: underline;"><strong><em>Nyatakan Faedah-faedahnya</em></strong></span></p>
<p>Pastikan anda menyebut satu persatu faedah menyertai peluang anda pada squeeze page. Tidak perlulah terlalu terperinci – ini bukannya surat jualan. Tetapi tulis cukup hanya untuk menarik minat mereka.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p><span style="text-decoration: underline;"><strong><em>Gunakan Multimedia</em></strong></span></p>
<p>Gunakan audio dan video sebaik-baiknya. Ia menarik perhatian lebih baik berbanding teks. Juga, dalam klip media ini, tunjukkan faedah meng’optin’ ke list anda.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p><span style="text-decoration: underline;"><strong><em>Cara Yang Kemas</em></strong></span></p>
<p>Kandungan yang tidak bermutu dalam lead capture page anda sebenarnya mendatangkan kesan yang sebalik dari yang diharapkan kerana ia boleh menganggu tumpuan prospek anda. Tulis dengan cara yang kemas, gunakan senarai bullet dan nombor. Gunakan bahasa yang baik dan jangan lakukan kesalahan tatabahasa. Pecahkan kandungan anda kepada subheading yang bagus.</p>
<p>&nbsp;</p>
<p><span style="text-decoration: underline;"><strong><em>Grafik yang memukau</em></strong></span></p>
<p>&#8220;Content is the King and the Graphics as the Queen&#8221;. Grafik yang cantik dan memukau juga memainkan peranan penting dalam konteks menarik lead untuk terus menbaca kandungan yang ditulis sekaligus memasukkan nama dan email mereka ke dalam borang Optin Utoresponder anda. Namun begitu, tidak semua mampu menghasilkan grafik yang memukau. Mungkin disebabkan kekurangan masa atau pun kurang kreatif dalam bab-bab penghasilan grafik. sebagai solusinya, banyak template-template landing page/squeeze page PERCUMA yang boleh didapati dengan mudah. Sekiranya anda salah seorang daripada mereka, yang sukar untuk membina landing page anda sendiri, di sini ada berita gembira untuk anda. Grafik landing page Profesional bernilai RM2500 diberikan PERCUMA untuk anda. Sementara ianya masih available, anda boleh download PERCUMA di sini <a href="http://grafikpercuma.niagasendiri.com" target="_blank">&gt;&gt;&gt; DOWNLOAD GRAFIK LANDING PAGE PERCUMA&lt;&lt;&lt;</a></p>
<p style="text-align: center;"><img class="aligncenter" src="http://www.grafikpercuma.com/images/5prevbx2.jpg" alt="" width="600" height="215" /></p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/membina-landing-pagesqueeze-pages-yang-hebat/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>2</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Apa itu Googlebot??</title>
		<link>http://www.niagasendiri.com/panduan-blog/apa-itu-googlebot/</link>
		<comments>http://www.niagasendiri.com/panduan-blog/apa-itu-googlebot/#comments</comments>
		<pubDate>Sun, 19 Dec 2010 04:31:27 +0000</pubDate>
		<dc:creator>Izuan</dc:creator>
				<category><![CDATA[Panduan Blog]]></category>
		<category><![CDATA[Tips dan Panduan]]></category>
		<category><![CDATA[blogging]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://www.niagasendiri.com/?p=667</guid>
		<description><![CDATA[&#8220;GOOGLEBOT&#8221; atau &#8220;crawler&#8221; adalah sejenis software yang digunakan oleh pihak google untuk mencari dan menyimpan data bagi setiap file laman web atau blog di internet. Data ini akan di index untuk kegunaan di enjin carian mereka. Cara googlebot ini bergerak dan menyimpan data dari satu page ke satu page adalah dengan mengikut link-link yang ada]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p style="text-align: center;"><img class="aligncenter" title="robot" src="http://folusho.com/wp-content/uploads/2010/10/google-bot.jpg" alt="" width="226" height="303" /></p>
<p><strong>&#8220;GOOGLEBOT&#8221;</strong> atau &#8220;crawler&#8221; adalah sejenis software yang digunakan oleh pihak google untuk mencari dan menyimpan data bagi setiap file laman web atau blog di internet. Data ini akan di index untuk kegunaan di enjin carian mereka. Cara googlebot ini bergerak dan menyimpan data dari satu page ke satu page adalah dengan mengikut link-link yang ada dari satu laman web ke satu laman web yang lain. Proses yang sama akan diulang dilaman web seterusnya yang dimasuki oleh googlebot ini. Proses ini juga dinamakan &#8220;crawling&#8221;.</p>
<p>Semua laman yang di update atau laman yang baru akan di index oleh googlebot bermula dengan senarai laman yang telah di index sebelum ini. Laman web yang mempunyai ranking yang tinggi akan sentiasa di&#8221;crawl&#8221; oleh google. Proses &#8220;crawling&#8221; akan membantu pihak google menentukan kualiti dan ketepatan isi kandungan sesebuah laman mengikut link yang diberi.</p>
<p>Berjuta-juta laman diindex oleh googlebot setiap hari. Laman yang baru dibina hanya akan wujud didalam senarai enjin carian google setelah ianya di index oleh googlebot. Oleh itu, adalah penting bagi sesebuah laman web yang baru, mendapatkan backlink dari laman-laman yang sedia ada ataupun dari laman yang mempunyai rangking (pagerank) yang tinggi di carian. Ini akan memudahkan laman ini dikesan oleh googlebot.</p>
<p>Jadi kepada mereka yang baru pertama kali membina blog atau laman sendiri, pastikan laman korang di index dengan cepat oleh google dengan cara mengumpan googlebot ini masuk ke laman korang dengan cara meletakkan link laman web korang di laman lain (backlink). Ini adalah langkah pertama yang perlu anda lakukan. Selepas itu barulah korang lakukan proses seo yang lain pada laman web korang dari masa ke semasa.</p>
<p>Bagamana nak makesure laman korang diindex dengan cepat oleh google? Bacaan seterusnya disini.</p>
<p>Korang telah mengetahui bahawa google mengunakan sejenis software yang dinamakan googlebot untuk mengindex sesebuah laman web (kepada yang belum mengetahui apa itu googlebot sila baca disini). Untuk mensasarkan trafik ke laman korang, korang perlu memastikan kewujudan laman web korang di enjin carian terlebih dahulu. Selagi laman anda belum diindex oleh google selagi itulah laman korang tidak akan wujud di carian google. Jadi lambatlah korang menjana pendapatan dari laman web/blog korang sekiranya pengunjung/trafik tidak dapat mengesan laman web korang.</p>
<p>Gunakan teknik dibawah untuk memastikan laman web korang di index dengan cepat.</p>
<p>1) submit artikel korang ke laman web berikut:</p>
<p>* digg.com<br />
* slashdot.com<br />
* propeller.com<br />
* reddit.com<br />
* newsvine.com<br />
* shoutwire.com</p>
<p>(pastikan langkah diatas dilakukan dahulu untuk menpercepatkan proses indexing laman korang)</p>
<p>Seterusnya,langkah-langkah dibawah adalah untuk memastikan laman web korang diindex oleh enjin carian lain yang popular dan juga bagi meningkatkan backlink untuk laman web/blog korang.</p>
<p>2) submit ke google webmaster tools (login mengunakan akaun gmail korang dan klik pada &#8220;add a site&#8221;)</p>
<p>3) submit ke yahoo site explorer</p>
<p>4) submit ke msn or bing</p>
<p>5) submit ke blog directories</p>
<p>* technorati<br />
* blogarama<br />
* bloglines<br />
* bloggeries<br />
* blogcatalog<br />
* blogion<br />
* bloggernity<br />
* bloghub<br />
* blogsearch<br />
* myblogdirectory</p>
<p>6) submit rss feeds dan ping</p>
<p>Rss feed</p>
<p>* 2rss<br />
* blogdigger<br />
* bloglines<br />
* rssfeeds<br />
* feeds2read<br />
* technorati</p>
<p>Ping</p>
<p>* pingoat<br />
* google blog search ping service<br />
* additional ping:-</p>
<ol>
<li>Open site <a href="http://pingomatic.com/" target="_blank">http://pingomatic.com</a> in your Internet browser.</li>
<li>In the &#8220;<strong>Blog Name</strong>&#8221; box enter &#8220;<strong>About NiagaSendiri</strong>&#8220;-Nama blog korang la yee..</li>
<li>In the &#8220;<strong>Blog Home Page</strong>&#8221; box enter &#8220;<strong>http://niagasendiri.com</strong>&#8220;URL blog korang k..</li>
<li>Then in &#8220;<strong>Common Services</strong>&#8221; click &#8220;<strong>Check All</strong>&#8221; to have all services be selected.</li>
<li>Then click the &#8220;<strong>Send Pings</strong>&#8221; button.</li>
<li>Open site <a href="http://autopinger.com/" target="_blank">http://autopinger.com</a> in your Internet browser.</li>
<li>In the &#8220;<strong>Url</strong>&#8221; box enter &#8220;<strong>http://niagasendiri.com</strong>&#8220;URL blog korang k..</li>
<li>Then click the &#8220;<strong>Start Ping</strong>&#8221; button.</li>
<li>Open site <a href="http://www.pingmyblog.com/" target="_blank">http://www.pingmyblog.com</a> in your Internet browser.</li>
<li>In the &#8220;<strong>Blog Name</strong>&#8221; box enter &#8220;<strong>About NiagaSendiri</strong>&#8220;-Nama blog korang la yee..</li>
<li>In the &#8220;<strong>Blog URL</strong>&#8221; box enter &#8220;<strong>http://niagasendiri.com</strong>&#8220;URL blog korang k..</li>
<li>Then click &#8220;<strong>Check All</strong>&#8221; to have all services be selected.</li>
<li>Then click &#8220;<strong>I agree with Terms Of Service</strong>&#8220;.</li>
<li>Then click the &#8220;<strong>Ping MY Blog</strong>&#8221; button.</li>
<li>Open site <a href="http://www.feedping.com/" target="_blank">http://www.feedping.com</a> in your Internet browser.</li>
<li>In the &#8220;<strong>Blog / Site Name:</strong>&#8221; box enter &#8220;<strong>About NiagaSendiri</strong>&#8220;-Nama blog korang la yee..</li>
<li>In the &#8220;<strong>Blog / Site URL </strong>&#8221; box enter &#8220;<strong>http://niagasendiri.com</strong>&#8220;URL blog korang k..</li>
<li>Then click &#8220;<strong>Check All</strong>&#8221; to have all services be selected.</li>
<li>Then click &#8220;<strong>I agree to Terms of Service</strong>&#8220;.</li>
<li>Then click the &#8220;<strong>PING ONLY ONCE</strong>&#8221; button.</li>
<li>Open site <a href="http://blogsearch.google.com/ping" target="_blank">http://blogsearch.google.com/ping</a> in your Internet browser.</li>
<li>In the &#8220;<strong>Your blog&#8217;s address:</strong>&#8221; box enter &#8220;<strong>http://niagasendiri.com</strong>&#8220;URL blog korang k..</li>
<li>Then click the &#8220;<strong>Submit Blog</strong>&#8221; button.</li>
<li>Open site <a href="http://pingler.com/" target="_blank">http://pingler.com</a> in your Internet browser.</li>
<li>In the &#8220;<strong>Website Name or Title:</strong>&#8221; box enter&#8221;<strong>About NiagaSendiri</strong>&#8220;-Nama blog korang la yee..</li>
<li>In the &#8220;<strong>Website Url:</strong>&#8221; box enter &#8220;<strong>http://naigasendiri.com</strong>&#8221; URL blog korang k..</li>
<li>Then enter text in the captcha image in &#8220;<strong>Enter the Captcha Text</strong>&#8221; box.</li>
<li>Then click the &#8220;<strong>Ping My Site</strong>&#8221; button.</li>
</ol>
<p>**Perhatian:- setiap web ping yang korang masuk jgn close dulu, tunggu sampai dia abis loading then untuk pengetahuan korang maybe ade sesetengah yang xkn verified korang punye ping.but its ok&#8230;just ignore k..</p>
<p>Untuk memeriksa samada laman web atau blog korang sudah di index oleh enjin carian, gunakan syntax berikut:</p>
<p>Site:namasitekorang.com</p>
<p>Taipkan pada petak search di google dan korang akan lihat senarai page laman web/blog korang sekiranya telah di index.</p>
<p>* Selamat Mencuba k..</p>
<p>* Ha&#8230;jgn lupe komen tau&#8230;Insyallah lau aku ade masa aku akan balas secepat munkin komen korang.</p>
<p>* Nak banyak tip-tip dari aku rajin rajin la lawat <a href="http://NiagaSendiri.Com">NiagaSendiri.Com</a>&#8230;heheh</p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://www.niagasendiri.com/panduan-blog/apa-itu-googlebot/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>16</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Teknik Review</title>
		<link>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/teknik-review/</link>
		<comments>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/teknik-review/#comments</comments>
		<pubDate>Fri, 17 Dec 2010 15:16:23 +0000</pubDate>
		<dc:creator>Izuan</dc:creator>
				<category><![CDATA[Tips dan Panduan]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://www.niagasendiri.com/?p=658</guid>
		<description><![CDATA[Teknik Review adalah salah satu teknik-teknik berkesan untuk mempromosi produk korang dalam Pemasaran Online. Teknik promosi yang paling efektif aku gunakan adalah dengan menggunakan teknik review produk di dalam blog aku. Teknik ini amat berkesan untuk membantu prospek memahami akan ciri-ciri produk korang dan juga kebaikannya. Beberapa langkah awal yang sepatutnya korang ambil tahu:- 1.]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p><strong>Teknik Review </strong>adalah salah satu teknik-teknik berkesan untuk mempromosi produk korang dalam Pemasaran Online. Teknik promosi yang paling efektif aku gunakan adalah dengan menggunakan teknik review produk di dalam blog aku. Teknik ini amat berkesan untuk membantu prospek memahami akan ciri-ciri produk korang dan juga kebaikannya. Beberapa langkah awal yang sepatutnya korang ambil tahu:-<br />
<strong>1. Create Produk korang terlebih dahulu orang putih kata <em>&#8216;create your own business</em></strong>&#8216;</p>
<p>Before korang  memulakan review kat blog korang, korang perlu dapatkan produk yang korang ingin promosikan terlebih dahulu. Ini amat penting dilakukan supaya korang dapat memberi review yang sejujur-jujurnya dan ikhlas berkenaan produk yang ingin dipromosikan. The best choice is aku suggestkan korang beli produk terlebih dahulu kalau xde produk sendiri lol&#8230; Dengan mendapatkan produk terlebih dahulu, prospek akan ketahui bahawa korang juga telah memiliki produk berkualiti yang ingin dipromosikan pada mereka. Mereka akan tahu akan kejujuran dah kesahihan produk korang tu, di mana korang tidak kelihatan hanya untuk promosi semata-mata, tetapi memberikan atau mencari penyelesaian pada masalah mereka bak orang putih kata <em>giving an option and solution not problem</em>.<br />
<strong>2. Kaji Produk</strong><br />
Selepas korang dah dapat produk korang. Kini tiba masanya untuk korang luangkan masa untuk mengkajinya. Jika produk tersebut adalah produk affiliate program dan produk tersebut adalah produk digital seperti ebook, cuba bacanya sehingga habis. Korang perlu fahaminya sedikit sebanyak. Jika kurang faham, sila ulang membacanya. Klau aku, aku akan membacanya lebihdari sekali sampai aku faham dengan sebaik yang mungkin. Dari sini aku akan tahu samada produk tersebut sesuai dipromosikan atau tidak. Jika ianya berkualiti, dan dapat menyelesaikan masalah orang ramai ianya memang suatu produk yang dinanti-nantikan tapi kalau korang dah ade produk sendiri xyah la nak kaji2..sendiri buat sendri faham ler..</p>
<p><strong>3. Buat catatan ciri-ciri dan kelebihan/kekurangan produk- Perbandingan</strong></p>
<p>Bagi setiap ciri-ciri ataupun kandungan produk yang korang kaji, sila catatkannya dalam nota ringkas. Klau aku, aku akan tuliskannya dalam buku nota. Contohnya klau aku kaji produk digital seperti ebook, aku akan catatkannya mengikut susunan bab. Aku akan nyatakan apakah isi utama bab tesebut dan juga aku akan nyatakan apakah kebaikan bab tersebut kepada prospek dan ianya sudah pasti mengenai kebaikan yang dapat menyelesaikan masalah prospek. Jika ada kekurangan berkenaan produk, aku perlu nyatakannya secara jujur. Cuba lihat pada sales letter (surat jualan produk) samada apa yang dinyatakan sama seperti yang dinyatakan dalam ebook tersebut atau tak. Pastikan apa yang dinyatakan pada sales letter memang wujud dalam/pada produk tersebut. Jika ianya tidak seperti yang dinyatakan sales letter, sila catatkannya. Korang perlu berlaku jujur semasa membuat review nanti. Ini amat penting untuk meningkatkan kepercayaan pembaca terhadap review yang diberikan oleh korang(produk beli).Untuk Perbandingan<strong> </strong>pula, buat perbandingan produk korang ngn produk-produk lain. Highlightkan kelebihan produk korang contoh nya dengan ayat &#8216;<em><strong>FREE</strong></em>&#8216;. Buat satu kelainan pada produk korang dan jangan sampai sama ngn produk-produk lain(utk produk sendiri).</p>
<p><strong><strong> </strong></strong></p>
<p><strong>4. Mula menulis review</strong></p>
<p>Untuk memastikan susanan ayat korang betul semasa menaip review sebenar di blog, baut dulu kat Microsoft Word. Ini bertujuan bagi mengelakkan kesilapan semasa menaip review sebenar di blog bak orang putih kata <em>avoid from mistake</em>. Mulakan dengan sedikit kata-kata aluan, diteruskan dengan pengenalan produk dan seterusnya kelebihan/kekurangan produk, bonus tambahan contoh nya free, jaminan dan juga ayat tindakan (call action) untuk prospek mendapatkan produk korang tersebut. Terangkan sejujur-jujurnya berkenaan produk yang ingin korang promosikan. Jangan sesekali menipu prospek. Prospek dapat menilai akan kejujuran dan keikhlasan dari review korang tu. So, jangan mengkhianati kepercayaan prospek korang kerana sekali korang melakukannya, sampai bila-bila pun korang tidak dipercayai lagi. After finished your writing, please semak dan bacanya lebih dari sekali. Jika korang rasa berpuas hati, korang boleh mula retype ke dalam blog korang. Ala senang jer zaman cyber nie.dah penat tulis kat Mic.Word wat per nak type lg kat blog, just Select All-Copy-Paste. Siap!! then edit sikit2 lau ade alignment yang lari.<br />
<strong>5. Letakkan gambar</strong><br />
Pakar Presentation ada berkata &#8216;Picture is what around you&#8217;,'Picture is You&#8217; and &#8216;Picture as whats are in your minds&#8217; So, picture represents thousand of words. Jadi, korang perlulah letakkan gambar2 yang berkenaan dengan produk korang dalam blog korang,gambar penjual dan lain-lain. Dengan pengisian gambar dalam review ini, ianya dapat membantu prospek untuk lebih mengenali produk yang dipromosikan. Biasanya orang lebih suka melihat gambar berbanding perkataan. So, gunakan lah peluang ini sebaiknya. Jika dalam review tersebut  korang menawarkan bonus eperti free untuk pembeli, sila isikan gambar bonus tersebut. Tidak kira imej nyata mahupun maya. Itulah yang korang perlu tahu dalam membuat review produk affiliate dalam blog korang ataupon untuk produk korang sendiri. Gambar sebenarnya memberi impak dan pengaruh besar dalam dunia pemasaran selain audio dan visual. tak percaya bacalah sejarah penyiaran.</p>
<p>*Aku harap korang faham la ape yang aku celoteh kan ni.hehehe..</p>
<p>* For more tips, dapatkan e-book aku tentang &#8220;<strong><span style="color: #ff0000;">Teknik-Teknik Pemasaran Online Berkesan&#8221;</span></strong>..hehehe</p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/teknik-review/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>2</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Masih Ramai Lagi Yang Tak Tau Tektik Pengiklanan Yang Berkesan</title>
		<link>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/masih-ramai-lagi-yang-tak-tau-tektik-pengiklanan-yang-berkesan/</link>
		<comments>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/masih-ramai-lagi-yang-tak-tau-tektik-pengiklanan-yang-berkesan/#comments</comments>
		<pubDate>Tue, 14 Dec 2010 06:50:53 +0000</pubDate>
		<dc:creator>Izuan</dc:creator>
				<category><![CDATA[Tips dan Panduan]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://www.niagasendiri.com/?p=654</guid>
		<description><![CDATA[Sebelom saya terangkan apa tektik pengiklanan yang berkesan, biarkan saya terangkan dulu apa itu pengiklanan.Pengiklanan merupakan salah satu cara mempromosikan laman web bagi tujuan mendapatkan trafik atau pun pelawat, sama ada untuk tujuan menambahkan bilangan pelawat atau tujuan menukarkan pelawat tersebut kepada menjadi seorang pembeli. Di dalam usaha menarik pengguna internet untuk klik banner iklan]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p>Sebelom saya terangkan apa tektik pengiklanan yang berkesan, biarkan saya terangkan dulu apa itu pengiklanan.Pengiklanan merupakan salah satu cara mempromosikan laman web bagi tujuan mendapatkan trafik atau pun pelawat, sama ada untuk tujuan menambahkan bilangan pelawat atau tujuan menukarkan pelawat tersebut kepada menjadi seorang pembeli. Di dalam usaha menarik pengguna internet untuk klik banner iklan kita, maka kita perlu tahu apakah ciri-ciri atau kriteria penting yang perlu ada pada satu-satu banner. Ini adalah amat penting agar bayaran yang dikeluarkan untuk iklan banner tersebut berbaloi dan memberikan kesan yang diinginkan iaitu menambahkan keuntungan jualan produk anda di laman web.</p>
<p><strong>Terdapat dua faktor utama yang perlu diketahui di dalam melakukan pengiklanan banner iaitu:</strong><br />
1. Rekabentuk (design) banner itu sendiri<br />
2. Tempat mengiklan banner</p>
<p>Boleh dikatakan ramai yang mengabaikan kedua-dua aspek utama ini terutama aspek yang kedua. Selain itu, satu perkara yang membezakan seorang usahawan yang serius di dalam aktiviti promosi laman webnya dengan yang tidak serius adalah, mereka tahu aspek-aspek atau &#8216;pengiraan&#8217; penting terhadap promosi iklan banner mereka. Mereka bukan hanya membayar dan kemudian &#8216;membiarkan&#8217; sahaja banner tersebut di situ dengan harapan, ramai yang akan klik. Di dalam penerangan ringkas ini, saya akan menyentuh mengenai beberapa perkara penting seperti rekabentuk banner, tempat mengiklan dan pengiraan asas bagi kempen pengiklanan menggunakan banner. Selain itu, saya akan menerangkan asas-asas dan juga beberapa istilah penting bagi pengiklanan banner.</p>
<p><strong>Asas Pengiklanan Banner</strong><br />
Beberapa perkara penting yang perlu anda tahu di dalam pengiklanan banner adalah istilah-istilah yang berkaitan serta pengiraan asas untuk melihat keberkesanan iklan tersebut terhadap promosi jualan produk anda. Pengiraanya??? Anda jangan risau, ia bukanlah pengiraan matematik yang susah pon, pengiraan budak darjah satu jer kot. Dan lebih memudahkan, kadang-kadang anda tidak perlu pun mengira kerana sesetengah sistem pengiklanan telah membuat pengiraan untuk anda. Dan di ruang pengiklanan smartusaha.com, anda diberikan akaun percuma untuk melihat statistik bagi pengiklanan banner anda di sistem yang digunakan.</p>
<p><strong>Antara istilah yang asas adalah seperti:</strong></p>
<p><em><strong>CPM – Cost Per 1000 Impression / Views</strong></em>. Huruf M pada CPM mewakili perkataan &#8216;mille&#8217; yang diambil daripada bahasa Latin yang membawa maksud “one-thousand”. Ia bermaksud, berapakah bayaran untuk setiap 1000 kali paparan banner. Untuk mengira CPM, mudah sahaja dengan menggunakan formula ini:<br />
<strong>CPM = (Kos Bayaran x 1000) / Bilangan Impression</strong><br />
Sebagai contoh, katakan saya membuka ruang iklan banner dengan kadar RM15 untuk 15,000 impression. Maka, untuk 1000 impression, anda perlu membayar sebanyak RM1.00 (inilah nilai CPM) iaitu RM1.00 untuk 1000 paparan (impression):<br />
<strong>CPM = (15 x 1000) / 15000<br />
CPM = RM1.00</strong></p>
<p><strong><em>Sebagai Praktis</em></strong>: Jika CPM adalah RM15 untuk 1000 kali paparan, berapakah kos yang perlu anda bayar untuk 15,000 kali paparan (impression)?<br />
<strong>Impression</strong> – Berapa kali banner anda akan dipaparkan pada laman web tersebut. Biasanya, iklan jenis banner menggunakan konsep rotate iaitu bergilir-gilir dengan banner-banner yang lain untuk dipaparkan di ruang iklan banner tersebut.</p>
<p><strong>CTR</strong> – Click Through Rate atau disebut juga Click Through Ratio. Inilah satu perkara yang perlu dan amat wajib anda tahu kerana dengan melihat nilai ini sahaja, ia sudah dapat menyatakan tahap keberkesanan pengiklanan banner tersebut. CTR adalah peratusan klik pada banner anda daripada jumlah paparan keseluruhan. Atau, daripada 100 paparan, berapakah yang akan klik pada banner anda. Bagaimana<br />
cara mengira CTR? Mudah sahaja, iaitu bahagikan bilangan klik yang telah dilakukan pada banner anda dengan jumlah impression di ruang iklan tersebut. Sebagai contoh, katakan anda menggunakan satu ruang iklan banner untuk 10,000 views atau impression. Habis sahaja bilangan impression tersebut atau promosi melalui banner itu telah tamat, anda dapati sebanyak 2500 klik telah terhasil.</p>
<p>Maka, CTR bagi iklan banner itu adalah:<br />
<strong>CTR = (2500/10,000) X 100 = 25%</strong><br />
Jika dinyatakan dalam bentuk nisbah (ratio), ia berbentuk begini: 10000:2500 iaitu dari 10,000 paparan, 2500 orang akan klik. Jika dikecilkan nilainya iaitu 10,000 bahagi 2500, maka hasilnya adalah 4. Bermaksud, daripada 4 orang pelawat, 1 orang akan klik (4:1). Atau, untuk lebih mudah menilai erti CTR, 25% membawa maksud, daripada 100 orang, 25 orang akan klik banner iklan anda tersebut.</p>
<p>Anda pasti bertanya, apakah nilai CTR yang terbaik? Soalan ini perlu ditujukan kepada diri anda sendiri. Jika kali ini nilai CTR bagi iklan banner anda adalah 25%, maka sudah pasti yang terbaik bagi anda adalah tingkatkan nilai CTR tersebut! Semakin tinggi CTR, bermaksud semakin berkesan pengiklanan anda melalui banner itu. Semakin naik CTR, semakin ramai (trafik) yang akan ke laman web anda.<br />
Bermaksud, semakin tinggi CTR bermakna semakin ramai yang klik pada iklan banner anda itu. Kadar CTR ini boleh ditingkatkan dengan dua faktor yang saya katakan sebelum ini iaitu rekabentuk banner dan juga tempat anda meletak iklan banner tersebut.<br />
Di dalam Penerangan ini, saya akan terangkan tip dan trik untuk meningkatkan CTR bagi iklan banner anda.<br />
<strong>Bilangan Klik</strong> – Semua sudah sedia maklum, bilangan klik bagi banner bermaksud berapakah jumlah klik yang telah dilakukan pada banner tersebut di ruang iklan tersebut. Bagaimana untuk mengetahui bilangan klik pada banner anda? Di sinilah pentingnya anda atau pihak penyedia ruang iklan menyedia sistem tracking untuk iklan banner tersebut. Ruang iklan di blog smartusaha menggunakan sistem sebegini yang mana pengiklan boleh melihat bilangan klik serta melihat statistik yang tertentu. Hebatnya, mereka tidak perlu mengira sendiri nilai CTR kerana sistem akan mengirakan untuk mereka. Andaikata tempat anda meletak iklan banner itu tidak menyediakan sistem sebegini, anda boleh lakukannya sendiri tetapi ada beberapa kekangan atau syaratnya. Pengiraan CTR memerlukan dua nilai iaitu jumlah impression dan juga bilangan klik pada banner.</p>
<p><strong>Conversion Rate (CR)</strong> – Ia bermaksud, daripada jumlah keseluruhan pelawat laman web jualan anda, berapa peratuskah yang bertindak untuk membeli. Katakan sehingga hari ini, jumlah pelawat keseluruhan adalah 10,000 orang dan jualan keseluruhan atau<br />
bilangan yang membeli adalah sebanyak 200 jualan (bukan jumlah ringgit, tetapi bilangan produk yang telah dibeli – unit).<br />
Maka, conversion rate di sini adalah sebanyak 2%. Perkiraannya adalah seperti berikut:<br />
<strong>(200 / 10,000) X 100 = 2%</strong><br />
Apa kaitan CR ini dengan iklan banner? CR digunakan untuk melihat sejauh mana keberkesanan iklan banner anda dan keberkesanan mengiklan di sesuatu laman web, maka anda perlu mengira nilai CR ini. Tetapi, amat cerewet untuk menilai nilai CR jika anda melakukan promosi dengan pelbagai cara kerana sukar untuk anda track maklumat pelawat seperti dari mana mereka datang. Namun, cara yang boleh anda lakukan adalah dengan menggunakan tracking system di laman web anda untuk melihat dari manakah pembeli tersebut datang. Jadi, dengan merujuk kepada sistem itu, anda dapat tahu berapa ramai pelawat yang datang dari laman web melalui iklan banner tadi dan daripada jumlah pelawat itu, berapa orangkah yang membeli.</p>
<p>Maka, jika ramai yang membeli itu bermakna melakukan iklan banner di laman web tersebut amat berbaloi dan anda boleh meneruskan iklan di situ. Mengapa? Kerana laman web itu mempunyai &#8216;highly targeted-buyers&#8217; yang saya nyatakan sebelum ini serta membuktikan &#8216;design&#8217; banner anda adalah berkesan (berjaya menarik ramai orang untuk klik pada banner dan kemudian membeli). Di dalam penerangan ini, saya tidak akan menerangkan cara untuk membuat tracking. Perkara ini, anda perlulah belajar atau merujuk mana-mana sumber.</p>
<p><strong>Tip Rekabentuk Banner Yang Efektif</strong></p>
<p>1. Lebihkan &#8216;ayat&#8217; yang berkesan daripada banyak menggunakan animasi grafik.</p>
<p>2. Ada “Call To Action”-Banner anda mestilah diletakkan dengan ayat suruhan seperti “Klik Di Sini”, “Dapatkan Sekarang. Klik Di Sini!”, “Daftar Sekarang”, atau apa sahaja yang jelas dan mudah difahami. Ini amat penting kerana tanpa Call To Action, kita seolah-olah hanya berharap 100% kepada pelawat untuk klik, padahal kita mesti &#8216;memaksa&#8217; mereka untuk klik.</p>
<p>3. Warna teks atau warna banner mestilah tidak menyakitkan mata.</p>
<p>4. Saiz file banner mesti rendah.</p>
<p>5. Teruskan mengiklan secara berulangan dengan design yang sama</p>
<p>6. Gunakan ayat yang “powerful” dan diperlukan sahaja- contoh nya seperti “percuma”, “hebat”, “murah”, “peluang terhad” dan lain-lain lagi.</p>
<p>7. Teknik perkataan yang simple and mudah difahami dan berpengaruh</p>
<p>8. Gunakan imej yang bersesuaian dan &#8216;eye catching&#8217;</p>
<p>9. Kombinasi yang baik</p>
<p>10. Hadkan penggunaan jenis huruf (font)</p>
<p>11. Animasi yang tidak begitu laju</p>
<p><strong>Di mana Tempat Pengiklanan Yang Sesuai dan Efektif?</strong></p>
<p>1. Highly Targeted-Buyers / Traffics</p>
<p>2. Ruang Iklan Banner Tidak “Over-Sell”</p>
<p>3. Iklan di laman web iklan</p>
<p>4. Iklan di laman web yang ada &#8216;kandungan&#8217;</p>
<p>5. Iklankan di laman web atau blog yang ramai pelawat</p>
<p><strong>Kedudukan Banner yang Efektif<br />
</strong>Semasa menentukan lokasi atau kedudukan banner yang berkesan, anda pilihlah bahagian atau spot (ruang) yang sentiasa menjadi tumpuan biasa mata pelawat laman web atau blog. Contohnya ruang paling atas (top), di bahagian sidebar (tepi) bahagian atas dan juga di akhir artikel laman web tersebut.</p>
<p><span style="color: #ff0000;"><strong> Langkah Bijak Pengiklanan Banner!!!</strong></span></p>
<p><span style="color: #ff6600;">Jika anda tidak tahu merekabentuk iklan banner sendiri, tidak usahlah menyusahkan diri sendiri. Serahkan segalanya kepada yang PAKAR.<br />
Saya adalah &#8216;designer&#8217; yang boleh membantu anda menyediakan <strong>banner</strong> dan menyediakan perkhidmatan design lain seperti <strong>minisite, ecover, header, menu, footer dan banyak lag</strong>i. Anda hanya beri perhatian kandungan website/surat jualan anda, saya hasilkan grafik yang berkualiti bagi mewarnai kandungan tersebut yang anda mahukan dengan kadar kos yang amat berpatutan. </span></p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://www.niagasendiri.com/tips-dan-panduan/masih-ramai-lagi-yang-tak-tau-tektik-pengiklanan-yang-berkesan/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>0</slash:comments>
		</item>
		<item>
		<title>Tak Payah Belajar &#8220;Perniagaan Internet&#8221;! Rugi!</title>
		<link>http://www.niagasendiri.com/review-produk-digital/tak-payah-belajar-perniagaan-internet-rugi/</link>
		<comments>http://www.niagasendiri.com/review-produk-digital/tak-payah-belajar-perniagaan-internet-rugi/#comments</comments>
		<pubDate>Mon, 06 Sep 2010 04:46:18 +0000</pubDate>
		<dc:creator>Izuan</dc:creator>
				<category><![CDATA[Review Produk Digital]]></category>
		<category><![CDATA[Tips dan Panduan]]></category>

		<guid isPermaLink="false">http://www.niagasendiri.com/?p=624</guid>
		<description><![CDATA[Assalamualaikum dan salam sejahtera.. aku ada cerita menarik nak kongsi dengan korang hari ni. aku rasa korang pun mesti macam tak percaya.. aku pun jua&#8230;! Aku harap korang baca post ni samapai habis yaa.. Jom tangkap &#8220;Tokek&#8221;! haha.. sekarang ni kalau korang perasan la ramai yang dah dok crita pasal Tokek ni. kat facebook. kat]]></description>
			<content:encoded><![CDATA[<p style="text-align: center;"><a href="http://www.niagasendiri.com/wp-content/uploads/2010/09/scam.jpg"><img class="aligncenter size-full wp-image-645" title="scam" src="http://www.niagasendiri.com/wp-content/uploads/2010/09/scam.jpg" alt="" width="400" height="355" /></a></p>
<p>Assalamualaikum dan salam sejahtera.. aku ada cerita menarik nak kongsi dengan korang hari ni. aku rasa korang pun mesti macam tak percaya.. aku pun jua&#8230;! <img src='http://www.niagasendiri.com/wp-includes/images/smilies/icon_razz.gif' alt=':P' class='wp-smiley' />  Aku harap korang baca post ni samapai habis yaa..  <img src='http://www.niagasendiri.com/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif' alt=':)' class='wp-smiley' /> </p>
<p>Jom tangkap &#8220;Tokek&#8221;! haha.. sekarang ni kalau korang perasan la ramai yang dah dok crita pasal Tokek ni. kat facebook. kat Forum WC pn dah ada. Tokek tu apa? Tokek ni seekor keturunan (mmg cicak pun0cicak yang dipercayai mampu merawat penyakit seperti HIV AIDS dan mungkin penyakit-penyakit lain. huh.. tak pasti kebenarannya. kalau korang tgk harga yang ditawarkan untuk tokek ni memang amat amatlah melampau: (ni yg aku tgk di WC)</p>
<p><em><strong>- 400g = RM 500 K</strong></em></p>
<p><em><strong>- 500g = RM 1 Juta</strong></em></p>
<p><em><strong>- 600g = Rm2 Juta</strong></em></p>
<p><em><strong>- 1kg  = RM 6 juta ke atas</strong></em></p>
<p>Walahhh!! gilak ini harga! haha.. kalau korang rajin korang try la cari. :p tapi betul ka itu harga? konfius pula..</p>
<p>p/s: tokek pun sekarang orang dah jual online.. cuba la pulak jual lembu ka.. kambing kaa.. mesti masyuk juga.. haha</p>
<p>======================================================================</p>
<p>Baik! melalut sudah.. bukan tu yang aku nak crita sebenarnya.. hehe.. hari ini bersamaan 06/09/2010. (diam tak diam raya pun dah nak dekatkan?) Aku mula nak mengisi kekosongan pada blog aku ni. lama rasanya tak update.. Maaf saya buka otai.. <img src='http://www.niagasendiri.com/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif' alt=':)' class='wp-smiley' />  Tajuk hari ni berkaitan perniagaan internet. Hurmmm.. rugi atau tak?</p>
<p>Sebelum ni kebiasannya aku akan sentiasa semak email-email dari rakan-rakan yang nak belajar berniaga online. tapi bila aku dah berikan sedikit tips or hint diorang masih terpinga-pinga. bila dah start, tak dapat hasil diorang dah mula putus asa. Sebenarnya banyak cara kita boleh buat duit kat internet ni. bukan dengan satu jalan je.</p>
<p>Kalau korang rasa korang selesa nak buat affiliate, korang buat lah.. kalau korang rasa korang nak buat duit dengan kepakaran korang (servis) aku galakkan juga.  <img src='http://www.niagasendiri.com/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif' alt=':)' class='wp-smiley' />   tapi dengan syarat korang perlu fokus!</p>
<p>Sambil belek-belek email, aku pelik dengan sorang mamat ni ntah siapa nama dia aku pun tak ingat.. haha yang penting dia seorang subscriber aku.. So macam biasalah, Aku gunakan kelebihan <a href="http://trafficwave.niagasendiri.com" target="_blank">Autoresponder</a> aku dengan memberi email follow up yang aku dah set awal-awal untuk memudahkan kerja aku kelak. Apa yang menariknya, setiap email follow up aku dia berikan respon!! Kadang-kadang tak payah tunggu aku email. Dia email aku terus… Walahhh  responsive gilak “List” aku!.. tapi..</p>
<p><strong><em>“Saya ada satu bisnes bla..bla..bla..bla.. Bayar sekian dapat sekian.. Bla..bla..bla..bla..<br />
1 hari boleh jana sekian sekian.. inilah perniagaan Internet sebenar! Bla..bla..bla.. Jom sertai saya di duitpoketkembungbanyakduit.com”</em></strong></p>
<p>Hahaha.. Spamming! Agak sedih juga aku tengok.. bukan sorang tapi ramai juga. Kalau korang dapat email mengarut-mengarut macam tu maknanya list korang tu memang tak berkualiti langsung. “Remove” je la.. hehe..</p>
<p>Apa yang aku perasan, diorang ni bukannya tak tau pasal bisnes. Diorang tahu, tapi malas belajar. Memang tak dinafikan Ramai juga Newbie (aku juga Newbie  <img src='http://www.niagasendiri.com/wp-includes/images/smilies/icon_smile.gif' alt=':)' class='wp-smiley' />  ) yang terjebak dengan program-program cepat kaya. Ntah kenapa, tapi apa yang pasti sebab diorang ni malas..  Tu yang masing masing nak try buat duit cepat. Bila dah jatuh tergolek, luka, bernanah pula. Terus kata bisnes internet ni semuanya penipu! Siapa tak nak dapat duit banyak beb? Aku pun nak.. hehe.. tapi biarlah dengan cara yang betul.. kn kn?  <img src='http://www.niagasendiri.com/wp-includes/images/smilies/icon_sad.gif' alt=':(' class='wp-smiley' /> (</p>
<p>Kalau korang ada terbaca, dalam entri yang lepas-lepas (masa tu Niagasendiri.com baru mula nak merangkak.. hahaha) aku ada share pasal sikit survey yang aku buat melalui group <a href="http://facebook.com/niagasendiri" target="_blank">Facebook</a> aku. Survey tu berkaitan “<a href="http://jwo.niagasendiri.com/" target="_blank">perniagaan internet</a>”. Rata-rata yang memberikan respon menganggap Perniagaan Internet ni semuanya tak boleh dipercayai. Diorang masih ragu-ragu. Bila aku terangkan sikit-sikit, diorang dah boleh faham dan ada yang berminat nak belajar.. (maaf saya bukan otai) Penat juga balas respon diorang.. huhu.. aku anggarkan 80% golongan newbie (macam aku) mudah terpengaruh dengan program-program <strong>money games/head hunting/skim cepat kaya</strong> macam tu. Setuju??</p>
<p><span style="color: #800000;"><span style="text-decoration: underline;"><strong>Jauhi Si Tukang Tipu!</strong></span></span></p>
<p>Yaaa.. itulah yang terbaik! Bagi mereka-mereka yang rasakan dirinya masih tak cukup  ilmu di dada (pada diri aku juga), ni apa yang aku nak sampaikan selagi internet ni masih boleh digunakan carilah ilmu, banyak panduan (tak kesah la free ke atau berbayar) yang kita boleh dapat. Cuma “Mau ka tak Mau”.. Mungkin bukan satu dua idea jana wang online tapi berpuluh-puluh, dan tak mustahil beribu-ribu. Apa yang penting ianya halal..</p>
<p><span style="color: #800000;"><span style="text-decoration: underline;"><strong>Idea mudah tapi AWAS!</strong></span></span></p>
<p>Terus terang, aku tertarik dengan satu panduan mencari idea perniagaan internet ni. <strong>Hasil penulisan Asyraf Aziz</strong> sahabat <strong>IM</strong> yang aku rasa setakat ni memang ni la satu satunya panduan lengkap yang aku pernah baca. Aku sendiri pun tak dapat nak listkan cara buat duit sebenar di internet.. mungkin baru 5 je pada aku. Hehe.. tapi dalam panduan tersebut <a href="http://jwo.niagasendiri.com/" target="_blank">30 + 1 idea jana wang online</a> beliau dedahkan. Aku juga dah mencuba teknik yang ke-18. Alhamdulillah ada juga rezeki aku untuk itu. So kalau korang rasa berminat nak tau korang leh usha usha sini &#8212;&gt; <strong><a href="http://jwo.niagasendiri.com/" target="_blank">Panduan Jana Wang Online.</a></strong></p>
<p style="text-align: center;"><a href="http://jwo.niagasendiri.com/" target="_blank"><img class="aligncenter" src="http://www.panduanjwo.com/images/banner4.gif" alt="" /></a></p>
<p><strong><span style="color: #800000;"><span style="text-decoration: underline;">Tak payah belajar Berniaga Online lah!</span></span><br />
</strong></p>
<p>Awas! Penting untuk manfaatkan ilmu yang diperolehi.. korang mesti praktikkan setiap ilmu yang korang dapat. Rugi kalau korang ada ilmu, tapi korang tak “take action”<br />
Tak payah belajar Berniaga Online kalau kita masih dok endah tak endah. Rugi!<br />
InsyaAllah, selagi kita ada niat dan semangat + <a href="http://jwo.niagasendiri.com/" target="_blank">idea bisnes yang superb</a> pasti kita akan peroleh hasilnya nanti..</p>
<p>Chop2! Jangan lupa klik share ye kat button atas kanan tu. Tinggalkan komen korang sekali ya Hehe.. aku rasa takat ni je la dulu aku membebel.. ahak.. ;p nanti ada masa aku bebel lagi.. haha</p>
<p>P/s:Maaf kalau terkasar bahasa… Ops sebelum terlupa.. aku susun sepuluh jari mohon maaf jika ada salah silap k.. <strong>“Selamat Hari Raya Maaf Zahir dan Batin” </strong>untuk korang semua.. ;D</p>
<p>Ikhlas&#8230;. Izuan</p>
<p><strong><a href="http://pakejminipro.com" target="_blank">Sesiapa belum dapatkan Pakej MiniPRo PERCUMA je boleh klik sini</a></strong></p>
]]></content:encoded>
			<wfw:commentRss>http://www.niagasendiri.com/review-produk-digital/tak-payah-belajar-perniagaan-internet-rugi/feed/</wfw:commentRss>
		<slash:comments>6</slash:comments>
		</item>
	</channel>
</rss>

